E-mailmarketing

Van 39% naar 70% behoud van klanten. Wie wil dat nu niet? Wij realiseerden dit door de inzet van onder andere e-mailmarketing.

Is je interesse gewekt?

Neem vrijblijvend contact met ons op!
Of kom eens langs voor een kop koffie en een goed gesprek.
Vinden we leuk!

E-mailmarketing maakt het verschil door:

Testen
Er is geen kanaal waarmee je beter kunt testen, automatiseren en personaliseren dan e-mail. In elke mail die je verstuurt, kun je een mooie test uitvoeren. Denk aan verschillende onderwerpregels, gepersonaliseerde content, een andere frequentie van je e-mails, verschillende tijdstippen/dagen van e-mailen, persoonlijke aanbiedingen, enzovoorts. Met elke uitkomst van een test kun je je e-mailmarketing weer verder optimaliseren. Scherp Communicatie helpt je graag met je A/B-testen en het opstellen van een testplan.

Meetbare resultaten
Na het verzenden van een e-mail of het live zetten van een e-mailcampagne kun je precies zien wie de e-mail heeft ontvangen, hoe vaak deze is geopend en hoe vaak er wordt doorgeklikt naar je website. Daarmee kun je nauwkeurig vaststellen of een e-mail effectief is of niet. Wij kunnen je assisteren bij je e-mailmarketing. Bijvoorbeeld om te zien welke pagina’s op je website zijn bezocht vanuit de e-mail en of er een aankoop is gedaan. Op basis van al deze gegevens kun je je volgende e-mails en campagnes nog beter maken, zodat je de hoogst haalbare resultaten ook daadwerkelijk haalt.

Kosten en opbrengsten
E-mail is een relatief goedkoop kanaal met een hoge Return on Investment (ROI). Je bereikt heel gericht de juiste doelgroep, met een relevant bericht, tegen lage kosten. Uit onderzoek van Campaign Monitor blijkt dat voor iedere euro die je investeert in e-mailmarketing, je er 44 terugkrijgt. Kortom: e-mail is een kanaal dat je niet ongebruikt moet laten!

De specialisten van Scherp Communicatie helpen je graag met e-mailmarketing. Wij hebben jarenlange ervaring op dit vlak. Samen gaan we voor succes!

Wat levert e-mailmarketing op?

  • Extra verkoop van product of dienst
  • Verhoging van de klanttevredenheid
  • Een duurzame relatie met de klant
  • Traffic naar je website

Meer over e-mailmarketing

Meer weten over e-mailmarketing? Lees dan ook de volgende artikelen:

Mis niets door ons te volgen

Elke twee weken plaatsten we nieuwe content op onze site. Dit gebeurt in allerlei vormen zoals in een video, blog of whitepaper. Hierin gaan we in op vraagstukken binnen de marketing & communicatie. Onderwerpen die aan de orde komen zijn onder andere content marketing, content ontwikkeling, e-mail marketing of data driven marketing. Wil je dit niet missen? Volg ons dan via onze social media kanalen.

Volg ons op LinkedIn

Van plan zelf met e-mailmarketing aan de slag te gaan?
Download hier dé 9 tips voor e-mailmarketing.
Je ontvangt deze tips dan gelijk in jouw mailbox.

Conversieformulier

    Door akkoord te gaan stem je in met onze algemene voorwaarden en met het ontvangen van e-mail berichten over nieuws, communicatiekennis en events.

BAKKIE KOFFIE DOEN?
Heb je een vraag of wil je gezellig langskomen? Neem gerust contact met ons op!
 Bel ons of reageer via het formulier.

Scherp Communicatie
Westerlaan 51
8011CA Zwolle

06-14640422
info@scherpcommunicatie.nl

Contact popup