Search Engine Optimalization (SEO)

Waarom zou je SEO toepassen?

  1. Een zeer gunstige return on investment (ROI)
    Net boven SEO staat e-mailmarketing. Echter, daarvoor moet je wel eerst e-mailadressen verzamelen.
  2. SEO-traffic is kwalitatief goed
    De belangrijkste reden hiervoor is dat bezoekers via organische zoekresultaten bewust op zoek zijn naar een dienst of product.
  3. SEO zorgt voor een gebruiksvriendelijke en toegankelijke website
    Om bovenaan in de zoekresultaten te komen, eisen zoekmachines namelijk steeds meer dat je website gebruiksvriendelijk en toegankelijk is.
  4. 24 / 7 online aanwezigheid
    Je potentiële klanten stromen dus binnen terwijl je slaapt!
  5. SEO geeft vertrouwen
    Veel mensen kennen waarde toe aan zoekmachines. Als bijvoorbeeld Google je website voldoende waardeert, heeft je doelgroep extra vertrouwen in je merk, dienst of product.

Onderdelen SEO

Google kijkt naar honderden factoren om de positie van een website te bepalen. Wil je SEO succesvol toepassen, zorg er dan voor dat je in ieder geval aandacht besteed aan deze 3 onderdelen:

1. Optimalisatie techniek

Zonder de juiste techniek zal de website nooit hoog scoren in de zoekmachines. Belangrijke aspecten hierbij zijn:

  • Schone code waardoor de website snel laadt (laadtijd website)
  • Doorontwikkeling en geüpdatet. Google houdt van websites die constant in beweging zijn.

2. Contentoptimalisatie

  • Kwalitatieve content. Om hoog in Google te komen is één ding bijzonder belangrijk: Het creëren van waardevolle content voor bezoekers.
  • Multimediale content. Content is niet alleen maar tekst. Content kan bijvoorbeeld ook een afbeelding en een video zijn.

3. Autoriteit website

  • Kwalitatieve backlinks. Voorheen waren backlinks bijzonder belangrijk voor het opbouwen van websiteautoriteit. Dat is nog steeds zo, alleen kijkt Google tegenwoordig minder naar het aantal backlinks maar meer naar de kwaliteit en relevantie.
  • Google Author Rank. Als een artikel geschreven wordt door een auteur die vaker artikelen schrijft over een bepaald onderwerp dan is de kans groter dat dat artikel hoger scoort, dan wanneer hetzelfde artikel geschreven wordt door iemand die nog nooit een artikel heeft geschreven over dat onderwerp.
  • Hoeveelheid content. Een website zal vrijwel nooit een autoriteit worden met weinig content.

Vind je het lastig om SEO zelf op te pakken?
Wij hebben hier veel ervaring in en helpen je dus graag.

Spar vrijblijvend met ons!

Van plan zelf met e-mailmarketing aan de slag te gaan?
Download hier dé 9 tips voor e-mailmarketing.
Je ontvangt deze tips dan gelijk in jouw mailbox.

Conversieformulier

    Door akkoord te gaan stem je in met onze algemene voorwaarden en met het ontvangen van e-mail berichten over nieuws, communicatiekennis en events.

BAKKIE KOFFIE DOEN?
Heb je een vraag of wil je gezellig langskomen? Neem gerust contact met ons op!
 Bel ons of reageer via het formulier.

Scherp Communicatie
Westerlaan 51
8011CA Zwolle

06-14640422
info@scherpcommunicatie.nl

Contact popup