BAKKIE KOFFIE DOEN?
Heb je een vraag of wil je gezellig langskomen? Neem gerust contact met ons op!
Bel ons of reageer via het formulier.
Een online strategie is onmisbaar om met een duidelijke richting houvast te geven aan je online activiteiten. Het maakt resultaten meetbaar. Maar hoe ontwikkel je nu zo’n online strategie?
Stap 1: visie op de rol van online in jouw organisatie. Je schetst een online toekomstbeeld gebaseerd op:
Organisatiedoelen
Schets waar je organisatie nu online staat. Vervolgens bepaal je waar je online naartoe wilt. Het is daarbij belangrijk om de organisatiedoelstellingen in het achterhoofd te houden. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de organisatie focus legt op het behoud van bestaande klanten terwijl online zich richt op de werving van nieuwe klanten.
Wat wil de doelgroep?
Je kunt als organisatie wel van alles willen, maar zit je doelgroep daar (online) op te wachten? Om online succesvol te zijn moet je weten wat je doelgroep bezighoudt en waar ze zich online bevinden. Wat zijn de wensen ten aanzien van communicatie? Welke service verwachten ze? Welke informatie op je website of overige online kanalen zijn nu populair en waarom?
Stap 2: maken van strategische keuzes en prioritering. Hierdoor ontstaat focus die belangrijk en broodnodig is. Je bakent namelijk de scope van je online strategie goed af, waardoor je concretere doelstellingen en online activiteiten kunt opnemen.
Stap 3: vastleggen van de online doelstellingen. Zie hieronder een aantal voorbeelden.
Stap 4: uitwerking van strategie in een operationeel plan. Dit doen we aan de hand van het volgende model:
Wil je hulp bij het opstellen van een online strategie. Maak een afspraak met één van onze experts.
Maak afspraak