31% verhoging behoud klanten

De vraag

Voor het behoud van klanten: ontwikkel een doorlopende 2 jarige campagne voor nieuwe klanten met de volgende doelstellingen:

  • 10% meer behoud van nieuwe klanten
  • een positieve klantbeleving bij contact met de organisatie
  • meer persoonlijke relevantie:
    – klant krijgt passend aanbod
    – klant weet beter wat de organisatie doet
    – klant ervaart toegevoegde waarde van de organisatie

Het scherpe resultaat

Van 39% naar 70% behoud van klanten in het eerste jaar.

Nieuwsgierig? Neem contact op

Toelichting

Door co-creatie sessies met de belangrijkste doelgroepen hebben we de behoeften van de klant achterhaald. Op basis van deze informatie ontwikkelden wij de doorlopende campagne. Daarin hebben we het volgende opgenomen:

  • Welkomstnieuwsbrief (met gedifferentieerde content per doelgroep)
  • Welkomstmagazine (met gedifferentieerde content per doelgroep)
  • Klantcontactcenter en webformulieren ingezet voor verzameling profieldata
  • Relevante e-mails op basis van events, actualiteiten en seizoenen
  • Testen met
    – betaalmoment en betaalreminders
    – inhoud van boodschap
    – communicatie vorm (kaart, e-mail, e-card, telefoon)

De uitvoering

Van plan zelf met e-mailmarketing aan de slag te gaan?
Download hier dé 9 tips voor e-mailmarketing.
Je ontvangt deze tips dan gelijk in jouw mailbox.

Conversieformulier

    Door akkoord te gaan stem je in met onze algemene voorwaarden en met het ontvangen van e-mail berichten over nieuws, communicatiekennis en events.

BAKKIE KOFFIE DOEN?
Heb je een vraag of wil je gezellig langskomen? Neem gerust contact met ons op!
 Bel ons of reageer via het formulier.

Scherp Communicatie
Westerlaan 51
8011CA Zwolle

06-14640422

Contact popup