9% conversie verhoging bestelproces

De vraag

Voor conversie verhoging: hou ons bestelproces tegen het licht om te zien waardoor het aantal bestellingen achterblijft. Met de volgende doelen:

  • 5% meer bestellingen
  • 10% minder contactmomenten met het call center (zowel mail als telefoon)

Het scherpe resultaat

Verhoging van 9% van het aantal conversies in het bestelproces.

Nieuwsgierig? Neem contact op

Toelichting

Eerst hebben we de cijfers van Google Analytics geanalyseerd om te kijken waar het probleem zat. Want lag het aan de mate van verkeer naar de website (traffic) of lag het meer aan de mate waarin de bezoeker moet nadenken in het proces (User Experience -UX- zoals wij dat noemen)? Uit deze analyse kwam naar voren dat de traffic op orde was, maar dat er veel afhakers waren in alle stappen van het bestelproces. Dus toen zijn we aan de slag gegaan met het opnieuw ontwerpen van het bestelproces. De volgende stappen hebben we hierin gezet.

  • Nieuw ontwerp gemaakt op basis van het MBTI model
  • Testen van het ontwerp dmv een usability onderzoek
  • Ontwerp aanpassen op basis van de uitkomsten van het onderzoek
  • Ontwerp laten bouwen en live gezet
  • A/B testen uitgevoerd om het proces nog verder te optimaliseren

De uitvoering

Van plan zelf met e-mailmarketing aan de slag te gaan?
Download hier dé 9 tips voor e-mailmarketing.
Je ontvangt deze tips dan gelijk in jouw mailbox.

Conversieformulier

    Door akkoord te gaan stem je in met onze algemene voorwaarden en met het ontvangen van e-mail berichten over nieuws, communicatiekennis en events.

BAKKIE KOFFIE DOEN?
Heb je een vraag of wil je gezellig langskomen? Neem gerust contact met ons op!
 Bel ons of reageer via het formulier.

Scherp Communicatie
Westerlaan 51
8011CA Zwolle

06-14640422

Contact popup