BAKKIE KOFFIE DOEN?
Heb je een vraag of wil je gezellig langskomen? Neem gerust contact met ons op!
Bel ons of reageer via het formulier.
In het kort de 4 belangrijkste redenen voor een contentstrategie op een rij:
Stap 1: Net zoals in elke strategie ontwikkeling is de eerste stap het ontwikkelen van een visie op de rol van content in jouw organisatie. Hierin schets je voor de creatie en het beheer van content een toekomstbeeld gebaseerd op:
Organisatiedoelen
Schets waar je organisatie nu staat op het gebied van content. Vervolgens bepaal je waar je naartoe wilt. Het is daarbij belangrijk om de organisatiedoelstellingen in het achterhoofd te houden. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de organisatie focus legt op het behoud van bestaande klanten terwijl de content ontwikkeling zich richt op de werving van nieuwe klanten.
Wat wil de doelgroep?
Je kunt als organisatie wel van alles willen, maar zit je doelgroep daar op te wachten? Om succesvol te zijn moet je weten wat je doelgroep bezighoudt en waar ze zich bevinden. Wat zijn de wensen ten aanzien van communicatie? Welke service verwachten ze? Welke informatie op je website of overige kanalen zijn nu populair en waarom?
Stap 2: maken van strategische keuzes en prioritering. Hierdoor ontstaat focus die belangrijk en broodnodig is. Je bakent namelijk de scope van je content strategie goed af, waardoor je concretere doelstellingen en content activiteiten kunt opnemen.
Stap 3: vastleggen van de contentdoelstellingen.
Stap 4: Inrichting van een contentmanagement organisatie. Contentmarketing is helaas niet iets wat je met een paar drukken op de knop in werking zet. Was het maar zo makkelijk! Nog te vaak wordt het als een mix van activiteiten met weinig structuur ingezet. Met het model dat wij gebruiken, leg je de basis voor structuur in je contentstrategie. Het model bevat vier onderdelen.
Maak een afspraak met één van onze experts.
Maak afspraak