BAKKIE KOFFIE DOEN?
Heb je een vraag of wil je gezellig langskomen? Neem gerust contact met ons op!
Bel ons of reageer via het formulier.
Het antwoord op deze vraag is simpel: verkopen is lastig als je niet weet wie je klant (persona) is! We denken over het algemeen vrij snel dat we onze klant kennen. Maar als er wordt gevraagd naar een specifieke omschrijving van de doelgroep, dan valt er al snel een stilte. Hoe beter je je klanten kent, hoe beter je met hen kan communiceren.
Persona of ijkpersoon
Een persona of ijkpersoon is een zeer gedetailleerde omschrijving van een gebruiker van jouw product of dienst. Met behulp van deze omschrijving creëer je ‘echte’ mensen in plaats van algemene doelgroepen die in de praktijk moeilijk te bedienen zijn.
Hoe ziet een persona eruit?
Hieronder is te zien hoe een beknopte uitwerking van persona’s eruit kan zien. In dit voorbeeld zijn fictieve personen gebruikt.
Nu je weet wat een persona is, kun je zelf aan de slag. Wij gebruiken deze 5 stappen wanneer we voor onze klanten omschrijvingen maken van hun doelgroep.
Wil je meer weten over het maken van persona’s? Of heb je hulp nodig?
Neem gerust contact op!