BAKKIE KOFFIE DOEN?
Heb je een vraag of wil je gezellig langskomen? Neem gerust contact met ons op!
Bel ons of reageer via het formulier.
Potentiële lezers kijken als eerste naar de kop van een nieuwsbericht. Aan de hand daarvan beslissen zij om het bericht wel óf niet te lezen. Vind ik dit interessant genoeg om te lezen en dus mijn kostbare tijd aan te spenderen, of scrol ik liever verder op zoek naar iets beters? Die kop is dus énorm belangrijk! Hij moet nieuwsgierig maken, overtuigen, maar ook informeren en kort en bondig zijn.
En dat kan knap lastig zijn. Om dat te illustreren leggen we jullie graag een dilemma voor. Onderstaande koppen gaan over hetzelfde nieuws, maar zijn van verschillende nieuwsplatformen. En hebben dus verschillende koppen. Wij horen graag van jullie in de reacties welke kop jullie het meest aanspreekt! Op welke kop zou jij klikken als je deze drie tegenkwam? En waarom dan? Wat maakt volgens jou de ene kop beter dan de ander? Wij zijn benieuwd!
Het schrijven van een goede nieuwskop is soms lastiger dan je misschien denkt. Dat blijkt ook maar weer uit de voorbeelden van hoe erg het mis kan gaan, die we met je delen in het artikel Een goede kop voor je nieuwsbericht: hoe het wél en níet moet. Het is in elk geval belangrijk om deze vijf tips in gedachten te houden:
De kop is zonder meer (mede-)bepalend voor het succes en bereik van jouw nieuwsbericht. Maar het is absoluut niet de enige factor die daarin meespeelt. Een goede kop betekent immers niet automatisch een goed nieuwsbericht. Wil je weten wat er nog meer voor nodig is? Lees dan ook onze blog: Hoe bereik je de meeste lezers met jouw nieuwsbericht? 5 (+2) tips!. Of neem contact met ons op!