Contentstrategie.

De contentstrategie is de kapstok voor ál je content. Zonder zo’n strategie is je content stuurloos en bereik je je doelen niet. Wij helpen je graag deze kapstok te bouwen.


Fase 1: Visie op contentmanagement
In de eerste fase van de ontwikkeling van een contentstrategie bekijken wij welke rol content speelt in jouw organisatie. En waar je naartoe wilt. Dat leggen wij vast in een visie. We schetsen een toekomstbeeld gebaseerd op jouw ideale klant, organisatie- en contentdoelen en de boodschap die jouw organisatie wil overbrengen. Vragen die aan de orde komen zijn:  

  • Wie is jouw ideale klant? Hoe breng je deze ideale klant door persona’s tot leven? (Stap 1)
  • Wat wil je bereiken met jouw content? Wat zijn jouw doelen? (Stap 2 & 3)
  • Welk verhaal (boodschap + verpakking) wil je vertellen? (Stap 4)

Fase 2: Inrichting contentmanagement organisatie
Contentstrategie is helaas niet iets wat je met een paar drukken op de knop in werking zet. Was het maar zo makkelijk! Nog te vaak wordt het als een mix van activiteiten met weinig samenhang ingezet. Met het model dat wij gebruiken, leg je een goede basis voor je contentstrategie. Het model bevat drie onderdelen.

  • Content (Stap 5): De daadwerkelijke inhoud. Wij gaan uitzoeken welke contenttypen er bij jouw organisatie passen (Owned, Paid en Earned), welke contentpijlers (thema’s van het bedrijf) relevant zijn en wat de wensen zijn op het gebied van klantcontactmomenten (customer journey).
  • Structuur (Stap 6): Hoe gaan de contenttypen eruitzien (redactionele formules)?, Stel vast welke contentregels gelden; denk aan gebruik van huisstijlhandboek, schrijfwijzer en beeldbank. En welke content communiceren we wanneer? Een contentkalender is een handige leidraad. 
  • Organisatie (Stap 7): Hoe organiseer je contentcreatie en -beheer. Wie is betrokken bij de content?, Wie doet wat? Welke contenttools worden gebruikt? Hoe worden deze wijzigingen ingevoerd en gecommuniceerd?

Wil je hulp bij het opstellen van een contentstrategie?

Maak een afspraak met één van onze experts.

Maak afspraak

Contentcreatie logisch gevolg

Als de contentstrategie staat dan kun je aan de slag met het daadwerkelijk creëren van content. Ook dat is een specialisme waarbij we graag helpen.

Ga naar Contentcreatie.

Losse contentstrategie producten

Naast het neerzetten van een hele contentstrategie is het natuurlijk ook mogelijk dat wij slechts meedenken over één of meerdere onderdelen. Wij helpen ook graag bij het:

  • Kiezen van jouw ideale klant of het ontwikkelen van persona’s.
  • Formuleren van contentdoelen en deze omzetten in kpi’s.
  • Bedenken van jouw boodschap en de verpakking.
  • Bepalen welke contenttypes voor jou geschikt zijn.
  • Het ontwikkelen van één of meerdere customer journey’s.
  • Bepalen van contentstructuren zoals:
  • Neerzetten van de contentstructuur.

Van plan zelf met e-mailmarketing aan de slag te gaan?
Download hier dé 9 tips voor e-mailmarketing.
Je ontvangt deze tips dan gelijk in jouw mailbox.

Conversieformulier

    Door akkoord te gaan stem je in met onze algemene voorwaarden en met het ontvangen van e-mail berichten over nieuws, communicatiekennis en events.

BAKKIE KOFFIE DOEN?
Heb je een vraag of wil je gezellig langskomen? Neem gerust contact met ons op!
 Bel ons of reageer via het formulier.

Scherp Communicatie
Noordzeelaan 50
8017 JW Zwolle

06-14640422

KVK-nummer 73852082

Contact popup